Vitaliteit als onderdeel van het HR beleid bij The Next Label

Samen met TNL hebben we bekeken hoe Alleo hen heeft geholpen om hun cultuur meer uit te dragen, vitaliteit onder werknemers te stimuleren en hun algehele medewerkerstevredenheid te verhogen.

“Mentale en fysieke vitaliteit van onze medewerkers zijn een kernonderdeel van onze cultuur. “Lekker in je vel is lekker in je werk". "Daarom moeten nieuwe secundaire arbeidsvoorwaarden hier sowieso aan bijdragen.”

Dat is wat Britt van The Next Label ons vertelde. Britt is HR Adviseur bij The Next Label en verantwoordelijk voor personeelsmanagement, HR-projecten en het welzijn van de medewerkers. Als je wilt praten over het verbeteren van secundaire arbeidsvoorwaarden en het verhogen van medewerkersbetrokkenheid, dan is Britt de aangewezen persoon.

Als je nog niet van The Next Label hebt gehoord, moet je ze zeker eens opzoeken. Deze recruitment partij onderscheidt zich door hun unieke cultuur en gedreven team van jonge professionals. Ze verbinden IT- en finance-experts met bedrijven via hun labels Cooder, Buro5, Vesper People, Finture Careers en Flint People. Wat hen echt anders maakt? Hun motto "Ieder zichzelf, samen een team" zegt alles. Dit zie je ook terug op de sportshirts. En ja, sporten is een groot onderdeel van de TNL-cultuur.

The Next Label is in 2023 begonnen met het flexibel aanbieden van benefits via Alleo. Britt vertelde ons: "We zijn heel erg bezig met onze medewerkers vitaal houden op fysiek en mentaal gebied. Dat komt neer op de mogelijkheid om in de pauze te kunnen sporten, het aanbieden van kennis & ontwikkelings sessies en Open-up. Deze thema’s hebben wij  uitgelicht in de Alleo app waardoor het elkaar heel erg ondersteund."

Samen met Britt hebben we bekeken hoe Alleo hen heeft geholpen om hun cultuur meer uit te dragen, vitaliteit onder werknemers te stimuleren en hun algehele medewerkerstevredenheid te verhogen. 

Waarom The Next Label gebruik ging maken van Alleo

Meer dan alleen salaris

Voorheen bood The Next Label al een goed salaris en diverse persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden. Dit werkte prima, maar er ontbrak iets. Medewerkers hadden behoefte aan meer variatie in secundaire arbeidsvoorwaarden, vooral op het gebied van gezondheid en welzijn. 

Marktverandering

De markt veranderde en andere recruitment bedrijven boden steeds meer secundaire arbeidsvoorwaarden aan. The Next Label wilde niet achterblijven en besloot daarom te zoeken naar een modern platform dat aansloot bij hun merkwaarden en de behoeften van hun medewerkers. 

Keuzevrijheid en diversiteit

Bij het kiezen van nieuwe arbeidsvoorwaarden was de keuzevrijheid voor medewerkers een belangrijke factor. Medewerkers hadden uiteenlopende behoeften en voorkeuren, en Alleo bood de flexibiliteit om aan deze diverse wensen te voldoen. Na een intern onderzoek onder TNL-medewerkers werd gevraagd wat zij het meest interessant zouden vinden: OneFit, Classpass, een budget voor een sportschool naar keuze, gefaciliteerde sportlessen of iets heel anders. Eén app voor dit alles bleek de perfecte oplossing. 

Vitaliteit en maatschappelijke impact

The Next Label koos ervoor om het aanbod te richten op vitaliteit en maatschappelijke impact. Dit zie je ook terug in de selectie van hun benefits uit de Alleo marktplaats waarbij de focus lag op gezondheid, welzijn, mobiliteit, leren en sociale impact. Met het maandelijkse ‘benefit-budget’ kan elke TNL’er in de app verschillende modules kiezen zoals gezondheid, welzijn, gezond eten, ontwikkeling en sociale impact. Veel TNL'ers kiezen ervoor om het budget te besteden aan de sportschool, of ze sparen het op voor een ontspanningsmassage of het kopen van sportkleding.

Favoriete benefits van TNL’ers

Vitaliteit staat hoog in het vaandel bij TNL. Als je op hun website kijkt, krijg je een goed kijkje in de sportieve cultuur.  Met evenementen zoals "Active April", padeltoernooien en andere teamactiviteiten. Van sporten tijdens de pauze wordt ook dankbaar gebruikgemaakt. De focus op vitaliteit komt ook duidelijk naar voren in de selectie van benefits in de Alleo-app. De meest gekozen benefits zijn:

  1. Treatwell
  2. Decathlon
  3. Basic Fit
  4. Anytime Fitness
  5. David Lloyd

Bijdrage van Alleo aan vitaliteit initiatieven

Bij The Next Label draait alles om de groei en ontwikkeling van mensen en bedrijven. Ze ondersteunen hun kandidaten in hun ontwikkeling, helpen bedrijven groeien met de juiste nieuwe medewerkers en zetten de persoonlijke ontwikkeling van hun eigen medewerkers hoog in het vaandel. Tevreden en vitale medewerkers zijn essentieel om hun doelen te bereiken.

Resultaten

In het Alleo-dashboard zien we terug dat The Next Label 49% boven het gemiddelde van Alleo zit als het gaat om betrokken medewerkers. Het percentage van het budget dat wordt besteed, ligt 14% boven het gemiddelde. We kunnen rustig zeggen dat de gezonde initiatieven en benefits bijdragen aan een positieve werksfeer, verminderde stress en TNL’ers gezond en weerbaar houden.  


Met Alleo heeft TNL de ideale partner gevonden om hun medewerkers te ondersteunen in hun fysieke en mentale gezondheid, wat bijdraagt aan hun tevredenheid en de algehele bedrijfsdoelstellingen.

Klantverhaal

Hoe bied je benefits die alle werknemers, ongeacht rol of dienstverband, waarderen?

Het resultaat? Een gelukkiger team, waarbij medewerkers in zowel kantoor als magazijn precies krijgen wat ze nodig hebben.
Lees klantverhaal
Klantverhaal

Hoe bied je benefits aan die door al je medewerkers gewaardeerd worden?

Om waardering te tonen, besloot Conscious Hotels een benefits pakket te bieden dat aansluit op de persoonlijke situatie en wensen van elke medewerker.
Lees klantverhaal
Klantverhaal

Welke benefits bied je aan als je team verschillende vitaliteitsbehoeften heeft?

Van Dijnsen schakelde over naar de Alleo-app, die een breed scala aan benefits biedt, afgestemd op de persoonlijke behoeften van hun werknemers.
Lees klantverhaal