Van onze oprichter: een nieuw merk, een nieuwe fase

We zijn enthousiast om bekend te maken dat YourCampus vanaf nu doorgaat onder de naam: Alleo!

In juli 2024 zal Alleo (voormalig YourCampus) haar driejarig bestaan vieren. Dit is een uitgelezen moment om terug te kijken op onze reis, de transitie die we als bedrijf hebben doorgemaakt, en de toekomst die voor ons ligt.

Terugblik en inspiratie

Mijn pad naar YourCampus begon in 2018, toen ik werkte bij Usabilla, een modern softwarebedrijf in Amsterdam. De inspiratie kwam van mijn toenmalige vriendin, die bij Tommy Hilfiger werkte. Zij hadden 'de campus' - niet zomaar een werkplek, maar een community die bruiste van faciliteiten voor een gezonde en gebalanceerde werk-privébalans. Inclusief tijd voor sport voor, na en tijdens werk, voeding en inspirerende ruimtes voor persoonlijke ontwikkeling. Zelfs de eerste elektrische fiets van VanMoof in de vloot. Er waren ook plannen om dit verder uit te breiden met kinderopvang, fysiotherapie, tandartsen en gezondheidscoaching.

Zelfs anno 2024 zouden we dit nog steeds beschouwen als een moderne werkplek waar veel bedrijven inspiratie uit kunnen halen. Destijds ging er bij mij een lichtje branden: de faciliteiten op zich waren niet nieuw, ze waren al volledig omarmd in de consumentenmarkt. Maar hoe vinden deze aanbieders van benefits hun weg naar de zakelijke markt, vooral naar het MKB? 

Het antwoord: dat deden ze niet. Tegelijkertijd nam de concurrentie op de arbeidsmarkt toe, en kon ik niet wachten om mijn 'eerste ondernemers avontuur' te beginnen. Het was de perfecte storm.

Visie en evolutie

Het eerste idee was om een digitale campus te creëren waar MKB-bedrijven dezelfde faciliteiten konden aanbieden als een corporate, maar dan beter afgestemd op persoonlijke behoeften. Over de jaren heeft YourCampus een leidende positie verworven op de flexibele arbeidsvoorwaardenmarkt. We bieden een uitgebreid en divers landelijk aanbod voor werknemers, dat niet stopt bij de grens. Ook in Duitsland en andere Europese landen is ons aanbod aanzienlijk uitgebreid.

Toekomstgericht: meer dan benefits

Werkgevers zijn meer dan ooit bereid te investeren in diversiteit en inclusiviteit. Dit vereist aanpassing in alle facetten van een bedrijf, inclusief het beloningsbeleid. We krijgen vaak de vraag of we het loonpakket flexibeler en persoonlijk relevanter kunnen maken voor de werknemer, iets waar veel voordelen te behalen zijn voor zowel werkgevers als werknemers: fiscaal en qua efficiëntie.

Is YourCampus nog relevant?

Ja, maar de naam dekte de lading niet meer volledig. Veel klanten waren in eerste instantie verward over onze propositie, omdat 'campus' bij veel mensen associaties oproept met onderwijs en studenten, terwijl het juist een oplossing is voor het bedrijfsleven. We hebben besloten te rebranden om onze missie scherper neer te zetten: werknemers helpen aan een compensatie & benefits pakket dat beter aansluit bij hun behoeften, en tegelijkertijd meer waarde creëren via fiscale en collectieve regelingen.

Look & feel van Alleo

Voor het rebranding traject hebben we gekozen om met Verve Agency te werken, een zeer getalenteerd bureau met vestigingen in Amsterdam en Den Haag.

We wilden een naam creëren die in de kern niet direct vertelt wat wij doen, maar wel een zekere betekenis heeft. Daarnaast moest het aansprekend zijn, zowel voor werkgevers, werknemers, nationaal als internationaal. De nieuwe kleuren, groen en wit, stralen rust en volwassenheid uit, terwijl de felle secundaire kleuren moderniteit en vernieuwing uitstralen. Het visuele concept benadrukt 'personal balance & differences', een idee dat iedereen uniek is en vertaald kan worden in een persoonlijke handtekening. Met Alleo vonden we een naam die bij vrijwel iedereen direct bleef hangen, en met een betekenis: All earnings optimized.

Een nieuwe fase

We streven ernaar een allesomvattend product aan te bieden, dat werkgevers direct voorziet van een modern en flexibel beloningspakket. Dit is een gebaar naar zowel kleine als grote bedrijven en toont onze toewijding aan inclusiviteit voor alle werknemers op ons platform.

We zijn ontzettend enthousiast over het resultaat en kijken uit naar een mooie toekomst voor Alleo, onze partners, klanten, medewerkers en aandeelhouders!

Kennisbank

blog

Total Reward Statement: inzicht in de totale waarde van arbeidsvoorwaarden

In de moderne arbeidsmarkt is het essentieel dat medewerkers niet alleen een goed salaris ontvangen, maar ook inzicht hebben in de totale waarde van hun arbeidsvoorwaarden. Een Total Reward Statement (TRS) biedt een helder overzicht van alle financiële en niet-financiële benefits die een werkgever biedt.
Lees post
press

Alleo en YoungCapital verlengen samenwerking met twee jaar

In een tijd waarin flexibiliteit en vrijheid in de werkomgeving essentiëler zijn dan ooit, zetten Alleo en YoungCapital gezamenlijk stappen richting de toekomst door hun samenwerking met twee jaar te verlengen.
Lees post
Rapport

Het Moderne Individueel Keuzebudget (IKB)

Een écht flexibel en modern arbeidsvoorwaardenpakket voor jouw team. Uit onderzoek blijkt dat 41% van de medewerkers meer zeggenschap wil over hun arbeidsvoorwaarden. Daarom hebben we het IKB in een nieuw, flexibeler jasje gestoken. Hiermee kunnen jouw medewerkers hun secundaire arbeidsvoorwaarden helemaal naar eigen wens inrichten.
Download