Koppel Alleo met je huidige HR systeem voor een naadloos proces
Laten we eerlijk zijn: niemand houdt van administratieve rompslomp, zeker HR-professionals niet. Toch besteden HR-afdelingen vaak veel te veel tijd aan het handmatig verwerken van admin van secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar gelukkig kan dat anders! Stel je eens voor dat je reiskostenvergoedingen, bedrijfsfitness of andere vitaliteitsopties en zelfs fietsplannen in een paar klikken verwerkt worden, zonder dat je duizelig wordt van je computer scherm. Dankzij de slimme integraties van Alleo met HR-systemen zoals Loket, NMBRS en Personio, wordt dit de nieuwe standaard.
1. Automatiseren van repetitieve taken
Het handmatig beheren van de secundaire arbeidsvoorwaarden die jij jouw team biedt, zoals reiskosten, bedrijfsfitness of extra vakantiedagen kunnen tijdrovend en foutgevoelig zijn. Door Alleo te integreren met je bestaande HR-systeem, worden deze processen automatisch gesynchroniseerd en gestroomlijnd. Denk hierbij aan integraties met systemen zoals NMBRS, AFAS, Loket en Personio. Deze platforms, die veelal worden gebruikt voor salarisadministratie en personeelsmanagement, werken naadloos samen met Alleo. Zo worden gekozen benefits direct verwerkt in de salarisadministratie. Dit verhoogt niet alleen de transparantie, maar verlaagt ook de werklast op de HR-afdeling aanzienlijk.
2. Eenvoudig en snel opzetten van integraties
Gelukkig, hoef je geen IT-expert te zijn om de integratie tussen Alleo en jouw HR-systeem op te zetten. We hebben het proces zo ontworpen dat het simpel en intuïtief is. Zodra je voor Alleo kiest, staat ons supportteam klaar om je stap voor stap door de implementatie te begeleiden. Voor je het weet, ben je live met een volledig geïntegreerd benefitsysteem dat werkt zoals het hoort!
De koppelingen met HR-systemen zoals NMBRS, AFAS en Loket zijn reeds grotendeels geconfigureerd, waardoor de technische opzet minimaal is. Het enige dat je hoeft te doen, is je voorkeuren instellen en de integratie activeren. Zo worden wijzigingen in arbeidsvoorwaarden automatisch bijgehouden zonder dat handmatige handelingen vereist zijn.
3. Inzicht in data en rapportage
Een van de grote voordelen van de integratie is dat je in één oogopslag ziet welke arbeidsvoorwaarden en extra’s je medewerkers gebruiken. Dankzij de real-time synchronisatie met je HR-systeem kun je moeiteloos rapportages maken over bijvoorbeeld het gebruik van bedrijfsfitness, het uitruilen van budgetten, aankopen van extra verlofdagen en andere benefits. Je krijgt inzicht in welke voordelen het populairst zijn, hoeveel van het totale budget al is besteed en hoe actief medewerkers het platform gebruiken. Kortom, je hebt altijd up-to-date gegevens om snel te schakelen en gerichte keuzes te maken!
Dankzij de integraties met payrollsystemen, beschik je altijd over de meest actuele gegevens. Dit geeft je niet alleen overzicht, maar stelt je ook in staat om proactief in te spelen op trends binnen je personeelsbestand. Zo kun je maatwerk in je compensatie & beloningsbeleid bieden die echt aansluiten bij de voorkeuren van je medewerkers.
4. Beveiligde data overdracht
Een veelvoorkomende zorg bij het koppelen van verschillende systemen is de veiligheid van gegevens. Bij Alleo staat gegevensbescherming centraal. Alle integraties voldoen aan de strengste beveiligingsstandaarden, waaronder de AVG-richtlijnen en ISO 27001-normen. Daarnaast wordt altijd een verwerkersovereenkomst afgesloten om de privacy en beveiliging van gevoelige informatie te waarborgen. De maatregelen die we hebben geïmplementeerd staan hier omschreven.
5. Verhoogde medewerkerstevredenheid
Door de administratieve lasten te verlagen en HR-processen te stroomlijnen, verhoog je niet alleen de efficiëntie binnen je organisatie, maar ook de tevredenheid van je medewerkers. Via het Alleo-platform kunnen medewerkers eenvoudig hun secundaire arbeidsvoorwaarden kiezen, met de geruststelling dat alles correct wordt verwerkt in hun salarisadministratie. Dit draagt bij aan een positieve medewerkers ervaring en een soepel HR-proces.
Conclusie: minder administratie, tevreden medewerkers
Door Alleo te integreren met HR-systemen zoals NMBRS, AFAS, Loket en Personio, kun je veel administratieve taken automatiseren en foutgevoeligheid verminderen. Dit levert niet alleen tijdwinst op voor jouw HR-team, maar zorgt er ook voor dat medewerkers zonder gedoe gebruik kunnen maken van hun benefits. Bovendien is het opzetten van deze integraties eenvoudig, snel en veilig.